Co je nového - výstavní úspěchy i neúspěchy, zdravotní komplikace a cvičení

21.05.2011 18:33

Dlouho jsme o sobě nadali vědět, tak teď vše napravujeme...Baxíka jsem přihlásila na PZ CACT a začala pilně cvičit. Začátky v poli po zimě byly dost děsivé, jelikož se Bax rozlovil a poslušnost byla na bodu na mrazu. Postupem času se začal systém zlepšovat, ale že by to byla nějaka sláva, se říct moc nedalo. Aporty byly suprové do té doby, než jsem to s nim nezačala cvičit často a začal si u bažanta vymýšlet kraviny, aby to nebyl furt takový stereotyp...tudíž vyhlídky na PZ  se rázem změnily a nebyly moc příznivé. Poslední cvičení probíhalo jako takový nácvik na podzimky, kde Bax tahal celkem těžkého zajíce, kterého neměl více než půl roku v tlamě a tak to pro něj byl celkem těžký kousek...nicméně vlečky a aporty udělal perfektně (kromě bažanta, se kterým udělal zase jednu kravinu). Druhý den se bohužel dostavily zdravotní komplikace a Bax začal mít problémy s otvíráním tlamy. Po několika návštěvách a vyšetřeních na veterině, léčením atb, které nezabíraly apod. došli doktoři k závěru, že má nejspíš zánět čelistního kloubu, který je způsobený namožením při tahání težších aportů apod. :-(( Na tento měsíc jsem přihlásila hned 2 výstavy a hlavně ty PZ, což měly být naše první zkoušky, na které jsme se vlastně celý rok připravovali...Proto nás Baxův zdravotní stav vůbec nepotěšil. Po dobrání prvních atb vypadal Bax už lépe a tak jsem si řekla, že MVP v Praze zkusíme. Bohužel obavy z toho, že Bax si na tlamu od rozhodčího nenechá sáhnout se vyplnily. Rozhodčí se snažil Baxovi tlamu snad "vypáčit" a tak Bax s jekotem odmítal spolupracovat :-(( Z výstavy jsme si tedy odnesli naše první VD...Po téhle zkušenosti a hlavně Baxovým zdravotním problémům jsem už začala být trošku skeptická a měla jsem chuť se na všechno vykašlat a nechat Baxe jako domácího mazla, což jsem taky Baxovi celý večer v zoufalství povídala...Druhý den jsem ho vzala do pole, protože byl cca 14 zavřený doma a nic nedělal. Byla jsem zvědavá, co si na mě zase vymyslí...Nevím, zda mi snad ten večer rozumněl a chtěl mi ukázat, že to nechce vzdát a bojovat, ale já najednou měla na poli uplně jiného psa!! Jeho práce v poli se náhle obrátila o 100% a předváděl perfektní výkon. Perfektní systém, perfektní ovladatelnost na píštalu, vše ve vytrvalém tempu a za celou hodinu ani jedna špatná otáčka ;-) Já byla úplně v tranzu a nevěřila svým očím, protože doteď takhle nikdy nepracoval...Se slzami z dojetí v očích jsem jen na něj koukala a řekla si, že mu tuhle vášen nemůžu vzít...Další dny ho však tlama začala opět bolet a tak jsme jeli na veterinu znovu, kde dostal jiné prášky, které mu už zabírali lépe a tak jsme zkusili jet další týden na druhou výstavu NVP Litoměřice. Zde byl pan Piskay k Baxovi a jeho tlamě vstřícnější a nechal mě, ať zuby ukážu sama. Bax sice trošku bojoval, ale společnými silami jsme to zvládli a spravili si reputaci z předešlého týdne s výsledkem V1 CAC ;-). Co se týče zkoušek, ty bohužel moc růžově nevidím, jelikož by měl mít teď Bax čelist v klidu :-(( Prostě na ty zkoušky nějak nemáme štěstí :-(( Co bude dál taky nevím, protože kdyby měl mít tyto problémy Bax častěji, budem muset s jeho pracovní kariérou asi skončit :-((. Toto si však stále nechci připustit a doufám, že budem moci ještě bojovat!